maandag 12 maart 2018

D66 Bustour

Op 12 maart kwam de D66 campagne bus ook in Coevorden voor een werkbezoek aan Brede School Som. Naast de Coevorder kandidaatsraadsleden Lars Hoedemaker en Anne Schepers namen ook Tweede Kamerleden Rens Raemakers en Maarten Groothuizen een kijkje.

Kandidaatraadslid en leraar Anne Schepers: ‘Een school is wat ons betreft veel meer dan een plek waar we onze kinderen naar toe brengen van half 9 tot 3. Leren en ontwikkelen doen we allemaal, non-stop en ons hele leven lang. Brede School Som biedt daarvoor ruimte. Niet alleen kinderen, maar ook hun ouders en andere buurtbewoners kunnen er terecht voor diverse schoolse en buitenschoolse activiteiten. Die activiteiten worden ook nog eens ontwikkeld door de scholen, lokale organisaties, verenigingen en buurtbewoners samen. Deze school leeft.’

Coördinator Marije Ribbink gaf tijdens het bezoek enkele voorbeelden van activiteiten die op en om de school worden georganiseerd. Zo kunnen kinderen na schooltijd sporten en dansen en zijn vaders en moeders uitgenodigd om te komen koken. Het verhaal van Ribbink maakte ook de voordelen duidelijk van meerdere organisaties onder één dak. Naast de drie basisscholen (Mijndert van de Thijnenschool, Wilhelminaschool en Panta Rheischool) huisvest de Brede School kinderopvangorganisatie Kinderwereld, Icare Jeudgezondheidszorg, Maatschappelijk Welzijn Coevorden en de Turnvereniging. ‘Dat zorgt voor korte lijntjes en veel samenwerking’, aldus Ribbink.